سرور مجازیمدیریت سرورمقالات وب

تفاوت های بین سرور مجازی و سرور اختصاصی

موفقیت یک به مناسب بستگی دارد. با اینحال انتخاب نوع سرور نیز نقش مهمی در موفقیت سایت بازی می کند. همانطور که می دانید بیشتر شرکت های ارائه دهنده هاستینگ، دو نوع سرور مجازی و اختصاصی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. شاید بتوان گفت تفاوت اصلی بین  این دو سرور این است که در سرور مجازی منابع موجود در سرور با  سایر وبها در همان سرور به اشتراک گذاشته می شود. این در حالیست که سرور اختصاصی تنها متعلق به شماست و می توانید کنترل بیشتری بر روی منابع موجود داشته باشید. در این مقاله قصد داریم سرور اختصاصی و مجازی را با هم مقایسه کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

در سرورهای مجازی، بیشتر سایت ها یک ماشین واحد با آی پی آدرس واحدی را به اشتراک می گذارند. اما در سرورهای اختصاصی،یک ماشین واحد به مشتری واحدی اختصاص پیدا می کند. اگر به دنبال میزبانی سایت کوچکی هستید که برای کسب وکار شما زیاد ضروری و حیاتی نیست می توانید از سرورهای مجازی به یک راه حل خوب استفاده کنید. در مقابل اگر  سایت شما باید به صورت ۱۰۰ درصد Uptime باشد و می خواهید کنترل بیشتری بر روی تمامی گزینه ها و قابلیت های موجود داشته باشید، سرورهای اختصاصی ممکن است راه حل بهتری برای شما باشد.  در سرورهای مجازی دامنه شما بر روی سروری قرار می گیرد که مشتریان متعددی از آن استفاده می کنند.  همین امر موجب می شود در سرورهای مجازی مشکلات مشابهی با هاست اشتراکی ایجاد شود. سرورهای مجازی ی بیشتری در مورد نصب نرم افزارها، ها و نویسی در اختیار مشتریان قرار می دهد. به خاطر داشته باشید که برخی از نرم افزارها در محیط مجازی به درستی اجرا نمی شود.

همچنین بخوانید: تفاوت بین هاست اشتراکی و سرور مجازی چیست؟

 

بیشتر  وبمسترها سرورهای اختصاصی را به خاطر عملکرد بالا، در دسترس بودن، قابلیت اعتماد و اطمینان و نیز امنیت بالای موجود در آن انتخاب می کنند. برای وبمسترهایی که به دنبال و فضای بیشتری هستند، سرورهای اختصاصی انتخاب خوب و هوشمندانه ای خواهد بود. این نوع سرورها کنترل کاملی بر روی راه حل هاست شما فراهم می کند. به عنوان مثال می توانید هر ای که نیاز داشتید را نصب کنید و هر زمان که  خواستید برنامه های موجود را به روزرسانی نمایید.  سرورهای اختصاصی  برای افرادی که سایت و کسب وکار آن ها در حال رشد است انتخاب خوبی خواهد بود. اگر فکر می کنید  سایتتان ترافیک بالایی خواهد داشت، نیازمند قابلیتی هستید که بر روی سرور مجازی وجود ندارد، نیازمند سطح بالایی از امنیت هستید و می خواهید کنترل کاملی بر روی نصب نرم افزارها داشته باشید بهتر است سرور اختصاصی را انتخاب کنید.  شما می توانید از بخش سرور اختصاصی ایران و پنل های آن بازدید کنید و بر اساس نیز خود یکی را به دلخواه انتخاب نمایید. سوالی داشتید با شرکت ما تماس بگیرید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن