بازاریابی دیجیتالمقالات وب

بازاریابی ابری

تغییراتی که اینترنت در دنیای اطراف ما ایجاد کرده غیر قابل انکار است. روشی که برای یادگیری انتخاب می کنیم، بازی هایی که انجام می دهیم، ی که با سایر افراد داریم و خریدی که انجام می دهیم تحت تاثیر دنیای آنلاین پیرامون ما قرار گرفته است. یکی از دلایل توسعه اینترنت، رشد و ظهور سایت های است. فرصت های جدید بسیاری برای خرید و فروش در دنیای اینترنت ایجاد شده و افراد می توانند به راحتی و بدون ترک منزل، محصولات و خدمات موردنیاز خود را خریداری کنند. این روزها افراد بیشتر مواردی که نیاز دارند را از طریق فروشگاه های الکترونیکی تهیه می کنند. کسب وکارها برای اینکه بتوانند به چنین بازاری دست پیدا کنند باید تلاش های خود را به سمت دنیای آنلاین معطوف نمایند. واژه ابری در برگیرنده تمامی تلاش های بازاریابی آنلاین شرکت هاست. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم . پس همراه وب ایده باشید.

پرتال های آنلاین روشی جدید برای نمایش محصولات، تعامل با مشتریان و ارائه برند فراهم کرده اند. تبلیغات سنتی به محصولات چاپی، تلویزیون و رادیو محدود بود و نمی توانست مخاطبان را به خوبی پوشش دهد. دنیای اینترنت مسیر جدیدی را  در اختیار کسب وکارها قرار داد تا بتوانند با قدرت بیشتری به مشتریان خود متصل شوند. مثلا خرده فروشان آنلاین بزرگی همچون آمازون را در نظر بگیرید که هزاران محصول مختلف را به فروش می رساند و هیچ فروشگاه فیزیکی ندارد.مشتریان اطلاعات خرید را از طریق ایمیل های خود دریافت می کنند. بخش دیگر بازاریابی ابری، یکیشن های آنلاین است که به دپارتمان های بازاریابی ک می کند کار خود را موثرتر از قبل انجام دهند. این روزها می توان با سرعت بیشتر و بهره وری بالاتر کارها را به پیش برد.به عنوان مثال پژوهش بازار بر اساس پروفایل مشتریان می تواند برای پشتیبانی از اهداف بزرگ بازاریابی بسیار موثر باشد.  کسب وکارها می توانند چنین پژوهشی را به طور همزمان و با کمترین هزینه اجرا کنند. ارتباط بین بازاریابان نیز بهبود یافته است. ابزارهای آنلاین دسترسی، اشتراک و اطلاعات میان همکاران را بسیار ساده تر و اسانتر کرده است.  استفاده از اپلیکیشن های جدید، وظایف بازاریابی را راحت تر کرده و در هزینه ها نیز صرفه جویی نموده است. به عنوان مثال به جای استخدام طراح گرافیکی که در شرکت حضور دارد، بازاریابان می توانند فریلنسرهایی را بیابند که با کمترین هزینه کار می کنند.  اینترنت مکانی برای بازاریابی و ابزاری برای انجام بازاریابی است. دو نوع مختلف از اپلیکیشن های آنلاین وجود دارد که برای مقاصد بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد: رسانه ها و ابزارها. رسانه به شما اجازه می دهد پیام خود را در اختیار عموم افراد قرار دهید. ابزارها نیز  وظایف معمول بازاریابی را انجام می دهند و به آن سرعت می بخشند. در ادامه به نمونه ای از این دو مورد توجه کنید:

رسانه:

  • فیس بوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • سایت رسمی شرکت

ابزارها:

  • آنالیتیکس
  • گوگل سوشیال ریپورت

 

چه کسانی از بازاریابی ابری استفاده می کنند؟

بازاریابی ابری
بازاریابی ابری

کسب وکارها صرف نظر از صنعتی که در آن حضور دارند باید به صورت آنلاین به مشتریان خود متصل شوند. بیشتر کسب وکارها حداقل یک سایت دارند  و از صفحات رسانه های اجتماعی برای نشان دادن برند خود استفاده می کنند. هاست های ارزان قیمت و ابزارهای طراحی وب به کسب وکارهای کوچک فرصت حضور در دنیای وسیع آنلاین را داده اند. عملکرد بیشتر دپارتمان های بازاریابی سنتی تغییر کرده و تاکید آن ها بر روی بازاریابی ابری است. های تبلیغاتی  در رسانه های قدیمی همچون تلوزیون با کمپین های آنلاین ادغام شده است. شرکت های بزرگی همچون گوگل بخش عظیمی از سود خود را از تلاش های بازاریابی ابری به دست می آورند. گوگل فضای تبلیغاتی به فروش می رساند و از پشتیبانی تلاش های بازاریابی ابری سایر شرکت ها در آمدزایی می کند. بازاریابی آنلاین با وجود استفاده بی سابقه از اینترنت در تمامی جوانب زندگی، محبوب تر خواهد شد.  تمامی کسب وکارها صرف نظر از اندازه ای که دارند باید خود را توسعه دهند و در دنیای آنلاین حضور پر رنگی داشته باشند.

 مزایای بازاریابی ابری:

 

  • هزینه کاهش یافته عناصر بازاریابی: شرکت ها دیگر مجبور نیستند هزینه چاپ بدهند یا زمان تبلیغاتی گران قیمت را خریداری نمایند.
  • هزینه کاهش یافته توزیع عناصر بازاریابی: بازاریابان آنلاین دیگر مجبور نیستند برای ارسال کاتالوگ ها و بروشورهای شرکت هزینه پرداخت کنند. اشکال دیجیتال این عناصر را می توان از طریق کانال های آنلاین مختلفی به دست مشتری رساند.
  • اتلاف کمتر عناصر بازاریابی: تبلیغات زمانی ایجاد می شود که به آن نیاز داشته باشیم.
  • سفارشی سازی بیشتر: دنیای وب رسانه های تعاملی جدیدتری را برای تبلیغ کنندگان ایجاد کرده و به آن ها اجازه می دهد پیام خود را سفارشی سازی کنند. این موضوع باعث ایجاد تبلیغ متمرکز، مرتبط و موثر می شود.
  • افزایش کارایی و بهره وری: بازاریابی ابری زمان بین برنامه ریزی و اجرای کمپین را کمتر کرده است.

 

چگونه بازاریابی ابری توسعه یافته و اجرا می شود؟

 

یکی از متفاوت ترین جنبه بازاریابی ابری، تلاش هماهنگ بازاریابی در سرتاسر کانال های مختلف است. این گزینه را می توان به همراه تلویزیون وسایر موارد نیز انجام داد. تبلیغ کنندگان در حال حاضر  مجبور هستند پیام منسجمی را ایجاد کنند که در فیس بوک، توییتر و یوتیوب به درستی کار می کند. داشتن یک برنامه بازاریابی جامع و گسترده بهترین روش برای حفظ کارکرد مناسب رسانه های مختلف بازاریابی است.  اولین گام ایجاد و توسعه اهداف پروژه است. شرکت ممکن است بخواهد هویت برند را برای محصول جدید خود ایجاد کند، به جمعیت جدیدی دست یابد یا مشتریان را مطمئن سازد.  اهداف باید به درستی تعریف شوند تا  از اجرای درست کمپین اطمینان حاصل گردد. در مرحله بعدی، یک تیم خلاق پیام تبلیغاتی را توسعه می دهد، فایل های گرافیکی را ایجاد می کند و عناصر چند رسانه ای انعطاف پذیر تولید می کند. بعد از اینکه جوانب زیبایی کمپین ایجاد شد و توسعه یافت، توسعه دهندگان وب و سایر متخصصان راهی را برای اجرای آنلاین پیدا می کنند. کلید موفقیت هر کمپین بازاریابی ابری، داشتن ظاهر و عملکرد خوب آن است. لینک های شکسته و اپلیکیشن های سردرگم کننده مشتری را نا امید و خسته می کند. بعد از اینکه کمپین به صورت آنلاین اجرا شد باید پیگیری شود. این موضوع بدین معنی است که بازاریابی ابری موضوع استاتیکی نیست.  در طول کمپین باید ارزیابی های لازم انجام شود تا اطمینان حاصل گردد که پیام بازاریابی به درستی کار می کند یا خیر.

 استراتژی های بازاریابی ابری:

استراژی فعالیت هایی است که به  کسب وکارها اجازه می دهد به اهدافی که در ابتدای کار تنظیم کرده اند دست یابند. استراتژی بازاریابی ابری به ۴ عنصر کلیدی تقسیم بندی می شود:

توسعه اهداف:

اولین قدم برای بازاریابی ابری ، یافتن اهداف برای پروژه بازاریابی است.  باید همه چیز به طور شفاف بیان شود.

توسعه:

فاز توسعه همان مرحله ای است که تیم بازاریابی عناصر گرافیکی و رسانه ها را ایجاد می کند.

حفظ و نگهداری:

مرحله حفظ و نگهداری، به معنای به روزرسانی عناصر است. تکنیک های بازاریابی ابری در برگیرنده به روزرسانی منظم است تا اطمینان حاصل شود کمپین موردنظر به اهداف تعیین شده دست پیدا می کند.

ارزیابی:

در طول اجرای عناصر بازاریابی، باید پیامی که در اختیار مخاطب قرار می گیرد به طور کامل ارزیابی شود. این نتایج باید در اختیار بازاریابان قرار گیرد تا بتوانند بهره وری و کارایی بازاریابی ابری را بسنجند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن