بازاریابی دیجیتالمقالات وب

استفاده از پادکست چگونه می تواند به کسب وکارتان کمک کند؟

پادکست ها در میان افراد بسیار محبوب هستند و اغلب جایگزین موسیقی، رادیو یا سایر موارد دیجیتال می شوند. افزایش محبوبیت در پادکست ها باعث شده است کسب وکارها برای کسب ان جدید به دنبال استفاده از این گزینه باشند. صدها و هزاران کسب وکار مختلف، پادکست هایی را در طول هفته بر روی سایت خود منتشر می کنند. به عنوان یک فروشنده من است بر این باور باشید که پادکست ها  با برنامه بازاریابی تان مناسب و سازگار نیست. اما این موضوع را هم مد داشته باشید.  اولین دلیلی که افراد به  جستجوی روی می آورند کسب اطلاعات بیشتر در یک حوزه خاص است. هدف پادکست شما نیز باید فراهم آوردن اطلاعات رایگان باشد. هر چقدر ان آگاهی بیشتری داشته باشند، وفاداری شان نسبت به شما و محصولاتتان افزایش پیدا می کند. کسب وفاداری مشتریان  در دنیای دیجیتال امروزی بسیار دشوار است. افراد به دنبال برندهایی می روند که اطلاعات آن ها را بیشتر می کنند و به آن ها کمک می کنند ای داشته باشند. اگر هنوز مشتری وفاداری ندارید می توانید از پادکست ها برای ایجاد این وفاداری استفاده کنید. در ادامه با وب ایده همراه شوید تا دلایل استفاده از پادکست ها را با هم کنیم.

  1. به یک متخصص تبدیل می شوید:

اولین دلیل که مشتری، خرده فروش محلی یا خاصی را انتخاب می کند این است که به دنبال یک متخصص می گردد. شما متخصصی هستید که باید اطلاعات خود را در یک حوزه خاص به بگذارید. این همان چیزی است که مشتریان به دنبالش هستند. بهترین روش برای نشان دادن تخصص در یک ، انتشار پادکست های منظم و به روز است. در این شرایط می توانید خود را به عنوان متخصص محلی، ناحیه ای یا حتی ملی توسعه دهید.

  1. به ساخت ارتباط از طریق اشنایی کمک می کند:

اگرچه برقراری ارتباط از طریق پادکست یک ارتباط یک طرفه محسوب می شود اما می تواند همانند یک دیالوگ دوطرفه باشد.  صحبت کردن با یک میکروفون یک روش بسیار عالی برای ارتباط با مخاطبانی است که به شما عادت کرده اند.  در این شرایط افراد بعد از اینکه  با شما و تخصصتان آشنا شدند رابطه ای را برقرار می کنند و هر بار که پادکستی را منتشر می کنید به دنبال گوش دادن آن به هستند.

  1. می توانید به کمک آن مکالمات و موضوعات مرتبط را توسعه دهید:

یکی از محبوب ترین پادکست های سال ۲۰۱۵ پادکستی به نام Serial  بود. این پادکست به مخاطب کمک می کرد یک راز سریال مانند را دنبال کنند. اگرچه پادکست روش یک طرفه برای برقراری ارتباط است اما مخاطب می تواند با گذشت زمان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از طریق پادکست های تولید شده باشد. در این شرایط  توجه و تمایل او به موضوعات مرتبط افزایش پیدا می کند.

  1. به یادگیری مهارت های سخنرانی بهتر کمک می کند:

از آنجایی که این نوع محتوا عموما یک نمایش یک طرفه است، میزبانی کردنش از نمایش تک دیالوگی یا سخنرانی های موجود،  متفاوت نخواهد بود. پر کردن یک پادکست یک ساعته کار اسانی نیست. این کار نیازمند تمرین، آمادگی و کسب مهارت برای جلب توجه شنونده است. منتشر کردن پادکست هفتگی به شما کمک می کند به یک سخنران ماهر تبدیل شوید و بعدها از همین مهارت در سخنرانی های بزرگ مرتبط با کسب وکار خود استفاده نمایید.

  1. به ایجاد سبک مرتبط با شما کمک می کند:

اگر فروشگاه موسیقی دارید مجبور نیستید برای کسب مخاطبان بیشتر هر روز اجرا داشته باشید. کافیست زمانی را برای صحبت کردن در مورد موسیقی خود و سبکی که دارید اختصاص دهید و مخاطبان را به صفحه موسیقی که در سایت خود دارید هدایت نمایید تا صدای زیبای شما را بشنوند.

  1. برای مراحل بعدی آماده می شوید:

پادکست تنها آغاز راه است. اگر پادکست شما در دنیای دیجیتال امروز جایگاه خود را پیدا کند، می تواند ارتباط عمیقی  ایجاد نماید و شما را به مراحل بعدی کار ببرد. مهم ترین مزیت استفاده از این نوع محتوا این است که مخاطب شما را به عنوان یک متخصص می شناسد و دوست دارد محصول یا خدمتتان را ی کند. هیچ چیزی بهتر از کسب رضایت مشتریان نیست.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن