خانه / بازاریابی دیجیتال / استفاده از پادکست چگونه می تواند به کسب وکارتان کمک کند؟
استفاده از پادکست چگونه می تواند به کسب وکارتان کمک کند؟

استفاده از پادکست چگونه می تواند به کسب وکارتان کمک کند؟

ها در میان افراد بسیار محبوب هستند و اغلب جایگزین موسیقی، رادیو یا سایر موارد دیجیتال می شوند. افزایش محبوبیت در ها باعث شده است کسب وکارها برای کسب مخاطبان جدید به دنبال استفاده از این گزینه باشند. صدها و هزاران مختلف، هایی را در طول هفته بر روی سایت خود منتشر می کنند. به عنوان یک فروشنده ممکن است بر این باور باشید که ها  با برنامه بازاریابی تان مناسب و سازگار نیست. اما این موضوع را هم مدنظر داشته باشید.  اولین دلیلی که افراد به  جستجوی آنلاین روی می آورند کسب اطلاعات بیشتر در یک حوزه خاص است. هدف شما نیز باید فراهم آوردن اطلاعات رایگان باشد. هر چقدر مشتریان آگاهی بیشتری داشته باشند، شان نسبت به شما و محصولاتتان افزایش پیدا می کند. کسب مشتریان  در دنیای دیجیتال امروزی بسیار دشوار است. افراد به دنبال برندهایی می روند که اطلاعات آن ها را بیشتر می کنند و به آن ها کمک می کنند خرید آگاهانه ای داشته باشند. اگر هنوز وفاداری ندارید می توانید از پادکست ها برای ایجاد این وفاداری استفاده کنید. در ادامه با وب ایده همراه شوید تا دلایل استفاده از پادکست ها را با هم مرور کنیم.

  1. به یک تبدیل می شوید:

اولین دلیل که مشتری، خرده فروش محلی یا خاصی را انتخاب می کند این است که به دنبال یک متخصص می گردد. شما متخصصی هستید که باید اطلاعات خود را در یک حوزه خاص به اشتراک بگذارید. این همان چیزی است که مشتریان به دنبالش هستند. بهترین روش برای نشان دادن تخصص در یک حوزه کاری، انتشار پادکست های منظم و به روز است. در این شرایط می توانید خود را به عنوان متخصص محلی، ناحیه ای یا حتی ملی توسعه دهید.

  1. به ساخت ارتباط از طریق اشنایی کمک می کند:

اگرچه برقراری ارتباط از طریق پادکست یک ارتباط یک طرفه محسوب می شود اما می تواند همانند یک دیالوگ دوطرفه باشد.  صحبت کردن با یک میکروفون یک روش بسیار عالی برای ارتباط با مخاطبانی است که به شما عادت کرده اند.  در این شرایط افراد بعد از اینکه  با شما و تخصصتان آشنا شدند رابطه ای را برقرار می کنند و هر بار که پادکستی را منتشر می کنید به دنبال گوش دادن آن به هستند.

  1. می توانید به کمک آن مکالمات و موضوعات مرتبط را توسعه دهید:

یکی از محبوب ترین پادکست های سال ۲۰۱۵ پادکستی به نام Serial  بود. این پادکست به مخاطب کمک می کرد یک راز سریال مانند را دنبال کنند. اگرچه پادکست روش یک طرفه برای برقراری ارتباط است اما مخاطب می تواند با گذشت زمان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از طریق پادکست های تولید شده باشد. در این شرایط  توجه و تمایل او به موضوعات مرتبط افزایش پیدا می کند.

  1. به یادگیری مهارت های بهتر کمک می کند:

از آنجایی که این نوع محتوا عموما یک نمایش یک طرفه است، میزبانی کردنش از نمایش تک دیالوگی یا سخنرانی های موجود،  متفاوت نخواهد بود. پر کردن یک پادکست یک ساعته کار اسانی نیست. این کار نیازمند تمرین، آمادگی و کسب مهارت برای جلب توجه شنونده است. منتشر کردن پادکست هفتگی به شما کمک می کند به یک سخنران ماهر تبدیل شوید و بعدها از همین مهارت در سخنرانی های بزرگ مرتبط با کسب وکار خود استفاده نمایید.

  1. به مرتبط با شما کمک می کند:

اگر فروشگاه موسیقی دارید مجبور نیستید برای کسب مخاطبان بیشتر هر روز اجرا داشته باشید. کافیست زمانی را برای صحبت کردن در مورد موسیقی خود و سبکی که دارید اختصاص دهید و مخاطبان را به صفحه موسیقی که در سایت خود دارید هدایت نمایید تا صدای زیبای شما را بشنوند.

  1. برای مراحل بعدی آماده می شوید:

پادکست تنها آغاز راه است. اگر پادکست شما در دنیای دیجیتال امروز جایگاه خود را پیدا کند، می تواند ارتباط عمیقی  ایجاد نماید و شما را به مراحل بعدی کار ببرد. مهم ترین مزیت استفاده از این نوع محتوا این است که مخاطب شما را به عنوان یک متخصص می شناسد و دوست دارد محصول یا خدمتتان را خریداری کند. هیچ چیزی بهتر از کسب رضایت مشتریان نیست.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*