سئومقالات وب

استفاده از استراتژی وبلاگ نویسی برای افزایش مشتری

اگر فکر می کنید شما شهرت زیادی دارد و نیازی به استفاده از نیست، باید طرز فکر خود را عوض کنید. ۱۶ تا ۲۰ درصد افرادی که در گوگل به می پردازند قبلا هرگز جستجویی در این حوزه نداشتند. اصلا مهم نیست که حوزه کاری شما چقدر منحصر به فرد است، افراد به دنبال محتوایی هستند که شما ایجاد خواهید کرد. مساله بسیار مهمی که در مورد بازاریابی داخلی همچون وبلاگ نویسی وجود دارد این است که به شما اجازه می دهد مشتریان بالقوه شایسته ای را به سمت کسب و کار خود جلب کنید. در حقیقت ، برخی از موفقیت های جالبی که در اثر وبلاگ نویسی وجود دارد از کسب وکارهایی حاصل می شود که در صنایع منحصر به فرد قرار دارند. به عنوان مثال سایت Conversant Bio را در بگیرید. صاحبان این سایت،نمونه بافت های انسانی را به محققانی می فروشند که از آن برای مطالعات خود در حوزه پزشکی مدرن استفاده می کنند. خوب این حوزه کاری بسیار منحصر به فرد است.زمانی که سایت Conversant Bio وبلاگ نویسی خود را به کمک افراد متخصص شرکت اسمارت باگ آغاز کرد و شروع به تولید محتوای جذاب در مورد تحقیقات بر روی بیماری ها نمود، بازدید از وبلاگ آنها از ۵۰۰۰ بازدید در دسامبر سال ۲۰۱۴ به ۳۴۰۰۰ بازدید در ماه اکتبر ۲۰۱۵ رسید. نه تنها بازدید از سایت، افزایش چشمگیری داشت بلکه سرنخ های تجاری نیز تا ۷۰۰ درصد افزایش داشت. به همین منظور قصد داریم از رایان مالون بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اسمارت باگ که در حوزه تولید محتوا به سایت Conversant Bio کمک کرده بود، در مورد موفقیت این استراتژی سوالاتی را بپرسیم.

تغییر استراتژی:

شاید بتوان گفت خریدارانی که از این شرکت خرید می کنند ، همانند مشتریان معمولی که در اینترنت می گردند نیستند. خریداران آنها گروه بزرگی از محققان و دانشمندان هستند که بر روی بیماری های خاصی تمرکز دارند . همین امر آنها را ملزم می کند تحقیقات پیشرفته تری در دنیای وب داشته باشند و حداقل کار خود را از تحقیق در وب آغاز نمایند. خوب این موضوع برای سایت Conversant Bio به چه معناست؟ این سایت شانس جذب محققان را از طریق موتورهای جستجو خواهد داشت. اگر بتوانند در حوزه این بیماری ها مطالب جذاب و منحصر به فردی داشته باشند قادر خواهند بود در نتایج موتورهای جستجو رنک بالایی نیز داشته باشند و همین امر نیز موجب جذب بیشتر محققان به سمت سایت می شود.

برای کمک به سایت Conversant Bio برای جذب مشتریان بالقوه تایید شده ، افرادی که در شرکت اسمارت باگ کار می کردند شروع به تولید محتوای منحصر به فرد و اخبار حوزه پزشکی نمودند. برای انجام اینکار، سایت باید روش بازاریابی خود را تغییر می داد. مالون در این باره می گوید : ما به آنها پیشنهاد کردیم که بازاریابی به عنوان شرکت نمونه بافت های انسانی را متوقف کنند و شروع به بازاریابی جدید نمایند که در آن متخصصان هر حوزه هدف قرار داده می شود. بزرگترین بخش این کار راه اندازی وبلاگ سایت بود. سپس بر روی موضوعاتی که باید در وبلاگ منتشر می شد تصمیمات مهمی اخذ گردید. مالون می گوید: به جای اینکه پستی در وبلاگ با این عنوان”۱۰ مزیت استفاده از بافت های انسانی برای تحقیقات” منتشر کنیم، سعی کردیم موضوعاتی را در وبلاگ بنویسیم که از اهمیت بیشتری برخوردار است. در نهایت فضا را به سمت محصولات این شرکت بردیم و محققان را به خرید نمونه بافت های انسانی ترغیب نمودیم.

مرحله اول: افزایش جستجوی ارگانیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی

قبل از اینکه بر روی سرنخ های موجود به مشتری تمرکز شود، متخصصان اسمارت باگ شروع به افزایش ترافیک از طریق جستجوی ارگانیک کردند. برای افزایش به سایت، آنها بر روی کلمات کلیدی مرتبط با سایت جستجوهایی را انجام دادند تا بتوانند واژه هایی که افراد از موتورهای جستجو می پرسند را پیدا کنند. سوال اینجاست که آنها چگونه این پژوهش را بر روی کلمات کلیدی مرتبط انجام دادند؟ اینکار از طریق صحبت کردن با متخصصان این حوزه در مورد بیماری های خاص انجام گرفت. سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط کنار هم قرار گرفت و در نهایت از این کلمات در ابزارهای پژوهشی برای ساخت کلمات کلیدی دم دراز استفاده شد. آنها برای اینکه کیفیت سرنخ بلند مدتی داشته باشند از کلمات کلیدی دم دراز استفاده کردند. همچنین بازدید کنندگانی که به دنبال کلمات کلیدی دم دراز هستند مشتریان بهتری می باشند. اگرچه نویسندگانی که در اسمارت باگ برای این سایت محتوا تولید می کردند دارای تخصص های لازم در حوزه پزشکی و سلامت بودند اما آنها نیز سعی می کردند با سایر متخصصان بحث و تبادل نظر داشته باشند تا بتوانند درک بهتری از مشتریان و خریداران هدف ایجاد نمایند. مالون در این باره می گوید: این استراتژی به ما کمک کرد با سرعت بیشتری به سمت این حوزه کاری خاص حرکت کنیم. با صحبت کردن و تبادل نظر با متخصصان این حوزه، از تخصص آنها برای بدست آوردن خاص محققان استفاده کردیم. این محققان مشتریان بالقوه سایت بودند.

بعد از اینکه تمامی مراحل به درستی انجام شد، آنها قادر بودند پست هایی را برای وبلاگ بنویسند که کلمات کلیدی مرتبط را داشته باشد.

مرحله دوم: پست مطلب به صورت منظم با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

خوب بعد از اینکه لیست کلمات کلیدی مرتبط استخراج شد، متخصصان اسمارت باگ دست به کار شدند. آنها سعی می کردند پست های وبلاگ را به صورت منظم و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط منتشر کنند. مالون اینگونه توضیح می دهد: ما واژه هایی را که از افراد متخصص دریافت کرده بودیم به تیم خود می دادیم و آنها نیز عنوان مناسب پست ها را بر همین اساس می نوشتند و در انتها پست مورد نظر نوشته میشد.

به عنوان مثال اگر آنها کشف می کردند که بیشتر محققان این حوزه بر روی واژه جهش سرطان پستان، تمرکز دارند سعی می کردند پست هایی را با همین مضمون تهیه کنند. اینکار می تواند نتایج بیشتری را از سمت موتورهای جستجو به سایت بفرستد. متخصصان شرکت اسمارت باگ تلاش می کردند که در هر پست بر روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز داشته باشند . آنها سعی می کردند که این کلمه کلیدی در عنوان، بدنه متن ، توضیحات متا و نیز دیده شود.

شرکت اسمارت باگ ماهیانه ۴ الی ۶ پست برای سایت می نوشت. اگرچه این تعداد پست برای یک ماه به نظر کم می رسد اما آنها دریافتند که با همین مقدار نیز رشد بسیار خوبی در رنکینگ موتورهای جستجو به دست آورده اند. مالون در این باره معتقد است : کلمات کلیدی ما به خوبی بر روی بازار هدف این سایت تمرکز داشت.همین امر نیز باعث شد به سرعت افراد زیادی به سمت سایت بیایند.

در حقیقت اگر نگاهی به ترافیک سایت Conversant Bio بیندازید متوجه گفته های مالون خواهید شد. شرکت اسمارت باگ وبلاگ نویسی این شرکت را از ژانویه سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و در طول زمان نیز افزایش چشمگیری داشت. ترافیک سایت در طول سال های بعدی نیز رشد بسیار خوبی داشت و در اکتبر سال ۲۰۱۵ به ۳۴۰۰۰ بازدید در ماه رسید. همچنین ترافیک ارگانیک این سایت در برگیرنده ۷۰ درصد کل ترافیک است. این کار به خاطر برای کلمات کلیدی مرتبط بود. چندی بعد از آغاز کار وبلاگ نویسی، شرکت اسمارت باگ شروع به ایجاد محتوای تخصصی در مورد بهترین کلمات کلیدی سایت کرد تا بتواند ترافیک بیشتری از متخصصان این حوزه دریافت کند.

conversant-bio-website-traffic-1

مرحله سوم: تبدیل سرنخ ها به مشتری با محتوای مناسب

بعد از اینکه محتوای وبلاگ نوشته شد، نوبت به ایجاد صفحه فرود برای به دست آوردن سرنخ ها بود. شرکت اسمارت باگ بعد از نوشتن محتوای مناسب برای وبلاگ این سایت، تلاش کرد که بعد از هر پست دکمه های Call to action را ایجاد کند تا بتواند به طور مستقیم مشتریان را به صفحات محصول هدایت نماید. بعد از چند ماه وبلاگ نویسی، تلاش آنها برای به دست آوردن ترافیک بیشتر موفقیت آمیز بود. حالا زمان سرمایه گذاری بر روی محتوایی با شکل بلند و طولانی بود. اساس استراتژی آنها نوشتن کتاب های الکترونیکی در مورد برخی از کلمات کلیدی دم دراز بود . مالون در این باره می گوید: علاوه بر افزایش ترافیک، ما توانستیم مخاطبان هدف را به خوبی شناسایی کنیم و از این طریق نرخ جریان را نیز افزایش دهیم. نتایج به دست آمده از این استراتژی ها بسیار چشمگیر و قابل توجه بود. سایت Conversant Bio در مورد رشد سرنخ های خود رشد ۲۵۰ درصدی را تجربه کرد . مالون می گوید: تیم فروش در سایت Conversant Bio سرنخ های بسیار معتبری دریافت می کردند. آنها با افرادی روبرو می شدند که به صورت آنلاین به دنبال موضوعاتی در حوزه بافت های انسانی بودند. در سال ۲۰۱۵ ، کیفیت سرنخ های بدست آمده ۷ برابر شده بود. این درصد باعث افزایش فروش تا ۱۰ درصد گردید.

مرحله چهارم: قرار دادن محتوا در داخل کمپین های مناسب

پست های بهینه شده وبلاگ به همراه رشد رسانه های اجتماعی ، پرورش مشتریان سرنخ و مسیرهای تبدیل سرنخ ها به مشتریان بالقوه باعث افزایش چرخه فروش سایت Conversant Bio شد. مالون می گوید بیشتر افرادی که از این شرکت خرید می کردند از طریق موتورهای جستجو و جستجوی ارگانیک وارد سایت شده بودند.آنها کتاب الکترونیکی تولید شده را دانلود می کردند و از طریق ایمیل آنها، شرکت قادر به ارسال موارد دیگر بود. در نتیجه، بازده سرمایه گذاری برای کمپین در حدود ۳۵۵۸ درصد بود.

هیچ کدام از این دستاوردها بدون داشتن یک سیستم وبلاگ منحصربه فرد قابل دستیابی نبود. لوقا دویرون، سرپرست تیم تجاری سایت Conversant Bio می گوید: قبل از اینکه شرکت اسمارت باگ بازاریابی داخلی سایت را آغاز کند، اکثریت قریب به اتفاق سرنخ های ما به خوبی هدف قرار داده نمی شد. بعد از انجام اینکار، بازده سرمایه گذاری بسیار قابل توجهی را تجربه کردیم.

2/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن