Microsoft Hyper-Vمجازی سازهامقالات وب

اجرای دستورات Import-VM و Export-VM در هایپر وی

اگرچه می توانید از هایپر وی منیجر(Hyper-V Manager) یا SCVMM برای و ماشین های مجازی خود استفاده کنید اما د دستورات powershell نیز در اجرای این فعالیت ها مفید خواهد بود.  استفاده از این دستورات بسیار ساده است. مایکروسافت دستورات مورد نیاز برای اجرای ایمپورت و اکسپورت را برای ماشین های مجازی که بر روی هایپر وی(Hyper-V) اجرا می شوند را در اختیار کاربران قرار داده است. در این مقاله قصد داریم این دستورات را با هم کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

:

دستور Export-VM را می توان بر روی هر رایانه ای که Hyper-v بر روی آن نصب شده است اجرا کرد. البته شما می توانید ماژول پاورشل هایپر وی را بر روی سرور مدیریت   نصب کنید و عملیات ضروری و موردنیاز هایپر وی را بر روی آن انجام دهید. برای اکسپورت کردن ماشین مجازی واحد، دستور زیر را اجرا کنید:

این دستور فعالیت های ضروری را قبل از اکسپورت ماشین مجازی و فایل های آن انجام می دهد. به عنوان مثال، ایجاد فولدر در م که با متغیر -Path مشخص شده است  باعث ایجاد سه ساب فولدر می شود: ها، هارد دیسک های مجازی و ماشین های مجازی.

این ساب فولدرها در برگیرنده فایل های ماشین مجازی همچون  فایل XML  هستند که در برگیرنده   ماشین مجازی، شات های ماشین مجازی و فایل های VHDX است. اگر می خواهید همه ماشین های مجازی موجود در هاست هایپر وی

$VMFile=”C:\Temp\VMs.TXT”

ForEach ($VMName in Get-Content “$VMFile”)

{

Export-VM -Name $VMName -Path “E:\VMs\”

}

این دستور تنها ماشین مجازی مشخص شده در فایل C:\Temp\VMs.txt را اکسپورت می کند.  همه ماشین های مجازی تحت فولدر E:\VMs اکسپورت خواهند شد. به خاطر داشته باشید که دستور Export-VM  از پارامتر -ComputerName پشتیبانی نمی کند.

 :

به کمک دستور زیر می توانید ماشین مجازی خود را ایمپورت کنید:

زمانی که صحبت از ایمپورت ماشین مجازی به میان می اید، فرایند ایمپورت هر فعالیتی که نیاز باشد را انجام خواهد داد. به عنوان مثال اگر ماشین مجازی در حال حاضر با هایپر وی ثبت شده باشد، این دستور، ماشین مجازی که دارای شناساگر منحصر به فرد جهانی یکسان است را پاک می کند و سپس ماشین مجازی را دوباره ثبت می کند. به خاطر داشته باشید که نباید ماشین مجازی متعددی را به کمک  یک اسکریپت PowerShell ایمپورت کنید زیرا فرایند ایمپورت سازگاری ماشین مجازی بر روی هاست Hyper-V هدف را بررسی می کند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن