بازاریابی دیجیتالمقالات وب

از آمارهای موجود برای بازاریابی سایت تجارت الکترونیک خود استفاده کنید

این روزها بازاریابی بر پایه تصمیم گیری آگاهانه استوار است. هر چقدر درک ما از بازاری که در آن فعالیت می کنیم بیشتر باشد، بهتر می توانیم خودمان را بازاریابی کنیم.  به همین خاطر در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از آمارهایی که در حوزه بازاریابی سایت های تجارت الکترونیکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است را با هم مرور کنیم. پس همراه ایده باشید.

 زمانی که از مشتریان بخواهید نظر خود را بیان کنند، دو برابر احتمال بیشتری برای اینکار وجود خواهد داشت:

نظرات مشتریان

بر اساس مطالعات انجام شده، تنها ۱۴ درصد از مشتریان بدون درخواست از آن ها، نظر خودشان را در مورد محصولات و خدمات یک شرکت ارائه می کنند. این در حالیست که اگر از مشتریان خود بخواهید نظرشان را بنویسند، ۲۹ درصد تمایل بیشتری برای اینکار خواهند داشت.  سایر نتایجی که از این مطالعه به دست آمده است نشان دهنده موارد زیر می باشد:

  • ۱۹ درصد از مشتریان قبل از بازدید از سایت یک شرکت، نظرات مشتریان را در باره آن مطالعه می کنند.
  • بیشتر مشتریان( حدود ۵۷ درصد از آن ها) از موتورهای جستجو برای یافتن این نظرات استفاده می کنند
  • ۷۹ درصد از مشتریان انتظار دارند شرکت ها به نظرات منفی ارسال شده پاسخ دهند.
  • ۸۹ درصد از افراد نظرات مشتریان را حداقل زمانی که قصد خرید دارند مورد بررسی قرار می دهند.
  • ۴۷ درصد از مشتریان نظرات آنلاین را بر روی سایت برند و قبل از خرید بررسی می کنند. به عبارت دیگر، مشتریان دوست دارند روابط قبلی شما با سایر افراد و نظرات نهایی که از محصولات تان استفاده کرده اند را بدانند.

هیچ سایت تجارت الکترونیک مدرنی نمی تواند این نظرات را نادیده بگیرد و  ادعا کند استراتژی بازاریابی کاملی دارد. آمارهای بالا به طور واضح نشان می دهد نظرات مشتریان تاثیر بسیار زیادی بر روی رفتار خرید افراد دارد.  اگر نگران این مورد هستید که درخواست از مشتریان برای بیان نظراتشان به ایجاد نظرات منفی منجر شود نباید چنین حسی را به خود راه دهید. تجربه نشان می دهد افراد نظرات منفی را برای خود نگه می دارند و نظرات مثبتشان را بیان می کنند.  مطالعات علمی منتشر شده در مجلات معتبر نشان می دهد افراد به دنبال محصولاتی می گردند که صرف نظر از رتبه بندی ستاره ای آن، نظرات مثبت فراوانی داشته باشد. خرده فروشانی که رتبه بندی مشتریان را  بر روی سایت خود به نمایش می گذارند، با افزایش نرخ تبدیل تا ۲۷۰ درصد مواجه می شوند.  در چنین شرایطی بهتر است از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در مورد محصولات و خدماتتان بنویسند.

از هر ۱۰ مشتری، ۱ مشتری دوست دارد سایت شخصی سازی شده ای را تماشا کند:

بر اساس مطالعه انجام شده توسط Swirl Networks، ۸۸ درصد از مشتریان بر این باورند که هر چقدر تجربه درون فروشگاهی، موبایل و آنلاین آن ها شخصی سازی شده و به هم متصل تر باشد، احتمال خریدشان از خرده فروش مرتبط بیشتر می شود. ۸۷ درصد از مشتریان بیان کرده اند که آن ها به خرده فروشانی وفادار می مانند که می توانند به چنین وضعیتی برسند.   همین مطالعه نشان می دهد ۵۶ درصد از مشتریان احساس می کنند سایت هایی همچون آمازون های روزانه آن ها را به خوبی درک می کنند.  هر صحبتی در مورد شخصی سازی سایت های تجارت الکترونیک امروزی، بدون کاوش چت بات ها یا همان ربات های گفتگو ، ناقص خواهد بود.

این مقاله را نیز بخوانید: چرا ربات های گفتگو می توانند تجربه کاربری را بهبود ببخشند؟

فوراستر در تحقیقات خود نشان داده است که گفتگوی زنده می تواند بسیار موثر باشد و ۴۴ درصد از مشتریان بر این باورند که این گزینه یکی از قابلیت های مهمی است که هر سایت آنلاینی باید در خود داشته باشد.

به همین خاطر کسب وکارها باید داده های مشتریان را به این شیوه کسب کنند و تیم بازاریابی و پشتیبانی از این داده ها برای خدمات رسانی شخصی تر و بهتر استفاده نمایند. ابزارهای زیادی در این حوزه وجود دارد. به عنوان مثال Morph.ai یک پلتف ساخت چت بات است که برای کسب وکارها کوچک و خرده فروشان می تواند مفید باشد .  مشتریان مدرن به دنبال پشتیبانی زنده هستند و سایت هایی که این خواسته مشتریان را درک می کنند می توانند فرایند خرید را ساده تر سازند.  سایت های تجارت الکترونیکی که چنین حقیقتی را نادیده می گیرند در کسب موفقیت دچار مشکل خواهند شد.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: افزودن قابلیت گفتگوی زنده به سایت وردپرسی: مزایا و معایب

 

خریداران ، به طور میانگین ۱۲ جستجو را انجام می دهند و حداقل از ۳ سایت بازدید می نمایند:

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گوگل،  تاثیرگذاران B2B به طور میانگین قبل از تعامل با یک برند، ۱۲ جستجو را انجام می دهند. جستجو اولین ان برای تصمیم گیری و انجام تحقیق است. در حقیقت، ۹۰ درصد از خریداران از موتورهای جستجو برای تصمیم گیری و خرید آگاهانه استفاده می کنند. ۷۱ درصد از خریداران B2B جستجوی خود را با جستجوهای عمومی انجام می دهند. اگر می خواهید سایت خود را در معرض دید این افراد قرار دهید باید کوئری های اطلاعاتی عمومی تری را هدف قرار دهید. اگر فکر می کنید چنین رفتاری محدود به حوزه B2B است سخت در اشتباهید. با اینکه در حوزه های دیگر کسب داده های قابل اعتماد کمی دشوار است اما مشتریان قبل از خرید سه فروشگاه را مورد بررسی قرار می دهند و ۶۰ درصد آن ها برای یافتن محصولات مورد نیاز خود از موتورهای جستجو بهره می برند.  مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی نقش بسیار مهمی در تنظیم و مدیریت افراد دارد.  زمانی که تلاش می کنید مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل کنید از کلمات کلیدی صحیحی استفاده نمایید و بازاریابی مجدد را نادیده نگیرید.

خریداران سایت های تجارت الکترونیکی زمانی معادل با زمان سپری شده در بازار را صرف بررسی برند می کنند:

بر اساس مطالعه منتشر شده توسط BigCommerce، همه خریدها به سمت سایت های بزرگی همچون آمازون معطوف نمی شود. واقعیت این است که خریداران سایت های تجارت الکترونیک زمان زیادی را برای بازدید از سایت برندها صرف می کنند. بیشتر خریداران مدل های بازار را با مدل های سایت های تجارت الکترونیکی معادل می دانند. حقیقت این است که بر اساس مطالعات انجام شده، هزینه زیادی در بازار صرف می شود اما تعداد مشتریان سایت های برندهای مختلف نیز در حال افزایش است. افراد برای خرید خود از سایت برندهای محبوب و مورد علاقه شان بازدید می کنند.

قیمت گذاری، حمل و نقل و تخفیف، در موفقیت سایت تجارت الکترونیکی بسیار تاثیرگذار است:

بازاریابان آنلاین زمان زیادی را صرف صحبت کردن در مورد اهمیت شناسایی گزاره فروش منحصر به فرد و متمایز کردن خود به کمک قیمت گذاری می کنند. اما نمی توان نتیجه گرفت که قیمت تنها عامل متمایز کننده سایت هاست. مطالعه انجام شده توسط BigCommerce نشان می دهد  سه فاکتور مهم در تصمیم گیری برای خرید به ترتیب  شامل هزینه خرید و حمل و نقل(۸۰ درصد)، تخفیف و آفرها(۷۱ درصد) است. در این شرایط کسب وکارهای کوچک نمی توانند به تنهایی بر روی قیمت سرمایه گذاری کنند.  ما باید بدانیم که مشتریان و خریداران ما به دنبال چه چیزی هستند. اگر محصولی دارید که مدل و سایر موارد آن مشابه خرده فروشان دیگر است می توانید گزینه هایی همچون قیمت، تخفیف و حمل و نقل را با هم مقایسه کنید.  در بیشتر موارد کنترل بیشتری بر روی هزینه های حمل و نقل خواهید داشت. کاهش هزینه های ارسال می تواند همیشه تاثیر مثبتی بر روی نرخ تبدیل داشته باشد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن